کش (cache) سایت چیست ؟

دوشنبه 31 تير 1398
13:14
امیر روزی طلب
کش (cache) سایت چیست ؟

چرا یک سایت خاص دفعه اول دیر باز می شود ولی دفعه دوم و سوم خیلی سریع تر باز می شود؟زیرا این موضوع به کش (cache) سایت شما بستگی دارد!

کش (cache) سایت چیست ؟

برای خرید لپ تاپ ، دو لپ تاپ مشابه دیدم اما فروشنده گفت سی پی یو کش این دو با یکدیگر تفاوت دارد ! کش (cache) سایت چیست ؟اگر هنوز شکل ظاهری سایت خود را درست نمی بیند پس احتمالا کش مرورگر شما مشکل دارد!اگر جواب شما بله است و به حداقل یکی از این سوالات برخورده اید ، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا در انتهای مقاله بفهمیم کش (cache) سایت چیست و چه کاربرد هایی برای سایت ما دارد.

مفهوم کش (cache) سایت چیست ؟

خود کلمه‌ی Cache به معنای پنهان کردن یا چیزی است که برای کاربردهای آتی ذخیره و پنهان شده است.ما برای این که خیلی ساده بتوانیم کش را توضیح دهیم با یک مثال شروع می کنیم.
اگر شما انباردار یک کارخانه باشید و در هر تقاضای در روز از شما ۷۰ مورد آن ، در رابطه با چند نوع قطعه خاص باشد ، (شما حکم پردازنده ‏و انبار حکم حافظه رم را دارد) پس یقیناً شما آن چند قطعه خاص را در روزهای بعدی کنار دست خود مرتب می کنید یا محل قرار گیری آن چند نوع قطعه خاص را در دفتر خود یادداشت می کنید تا برای پیدا کردن آن ها دیگر نیاز به گشتن کل انبار نداشته باشید پس سرعت دسترسی به آن قطعات را با این عمل خود افزایش دادید.

درست حدس زدید این دفترچه که شما محل قرارگیری آن قطعات را در آن یادداشت کرده‌اید یا آن میز که شما قطعات خاص را در آن چیده اید کار یک سیستم حافظه کش در پردازنده را نشان می دهد که باعث سرعت دسترسی به آن قطعات می شود.در ادامه لازم است بدانید که حافظه کش یک حافظه بسیار سریع از نوع SRAM است که برای جلوگیری از تاخیر زمانی بین حافظه رم و پردازنده به وجود آمده است.در واقع حافظه کش یک حافظه کوچک سریع و گران تر از حافظه رم است که همیشه مقداری از اطلاعات موجود در رم را در درون خود نگهداری می‌کند تا پردازنده خیلی سریع تر به آن اطلاعات دسترسی داشته باشد.

چرا از حافظه کش (cache) استفاده می شود ؟

همان طور که می دانید سریع ترین قطعه در کامپیوتر ، پردازنده است و بر طبق دستوراتی که سیستم عامل به آن می دهد کار می کند.سیستم عامل هم که روی هارد ذخیره شده و برنامه ها و فایل ها هم روی هارد ذخیره می شوند.هارد یک قطعه ی الکترو مکانیکی است.
یعنی چه ؟ یعنی برای دستیابی به اطلاعات باید یک سوزن روی یک دیسک گردان بچرخد تا اطلاعات ذخیره شده را بیرون بکشد....

برای مطالعه کامل این مطلب حتما روی لینک زیر کلیک کنیدو...

کش (cache) سایت چیست ؟


[ بازدید : 82 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]