شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

دیجیتالی

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

گوشی انعطاف پذیر اپل تولید می شود؟

به استناد اخبار و گزارش ها، تولید گوشی انعطاف پذیر اپل به احتمال زیاد در برنامه های آینده این کمپانی قرار دارد. به تازگی اطلاعات پتنت مربوط به آن منتشر شده است.

سال گذشته تولید گوشی های انعطاف پذیر به یک واقعیت تبدیل شد و امسال گوشی های انعطاف پذیر بی نظیری از جمله موتورولا Razr، سامسونگ گلکسی Z فلیپ و سامسونگ گلکسی فولد 2 وارد بازار می شوند. همانطور که می دانید، اپل همواره دیرتر از سایر برندها خود را با تکنولوژی های جدید تطبیق می دهد، اما نهایتا محصولی شگفت انگیز وارد بازار می کند.

به تازگی شایعات جدیدی در رابطه با گوشی انعطاف پذیر اپل منتشر شده که نشان می دهد گوشی انعطاف پذیر این شرکت در آینده نزدیک وارد بازار نمی شود، اما اپل برنامه هایی برای تولید چنین محصولی مانند Surface Duo دارد. این دستگاه الکترونیکی جدید احتمالا دارای صفحه نمایشی انعطاف پذیر است که حول یک محور خم می شود.

صفحه نمایش این گوشی احتمالا توسط یک قاب پشتیبانی می شود. این قاب احتمالا دارای دو بخش است که در ارتباط با یکدیگر و حول محور مربوطه چرخش می کند. این قاب احتمالا در یک پیکربندی جاسازی می شود تا صفحه نمایش را در حالت های مسطح نیز پشتیبانی کند. یک مکانیسم لولایی نیز ممکن است برای اطمینان حاصل کردن از تفکیک مناسب بخش های اول و دوم، زمانی که قاب خم شده است، استفاده شود. همچنین برای ایجاد فضایی جهت خم شدن صفحه نمایش، می توان از فلاپ های متحرکی استفاده کرد.

این تکنولوژی برای ایجاد دستگاهی مشابه یک تبلت، دو قطعه را تقریبا به طور کامل از یکدیگر باز می کند و زاویه ای 180 درجه ایجاد می کند، اما بدون برآمدگی و چین خوردگی هایی که معمولا در دستگاه های انعطاف پذیر ایجاد می شود. جالب است بدانید که مایکروسافت نیز مشغول کار روی تکنولوژی مشابهی برای تولید Surface Duo بود، اما در نهایت این کار را انجام نداد.

منبع : mspoweruser

گوشي تاشو جديد هواوي احتمالا مجهز به شش دوربين و قلم لمسي خواهد بود

هواوي به تازگي يك پتنت را در اداره مالكيت معنوي اتحايه اروپا (EUIPO) ثبت كرده است كه نشان مي‌دهد گوشي تاشو جديد هواوي احتمالا مجهز به شش دوربين و قلم لمسي خواهد بود.

هواوي در ماه فوريه سال گذشته، اولين گوشي هوشمند تاشو خود را با نام هواوي ميت ايكس (Huawei Mate X) معرفي كرد. هواوي بعد از آن در ماه سپتامبر پتنت جديدي را در اداره ثبت اختراع و علائم تجاري ايالات متحده آمريكا (USPTO) براي يك گوشي هوشمند تاشو جديد با پشتيباني از قلم لمسي ثبت كرد.

اكنون، اين شركت سازنده گوشي‌هاي هوشمند چيني پتنت ديگري را در اداره مالكيت معنوي اتحايه اروپا (EUIPO) ثبت كرده است. پتنت جديد هواوي نشان مي‌دهد كه آن‌‌ها قصد معرفي گوشي هوشمند تاشو ديگري را در آينده دارند كه مي‌تواند نسخه بعدي ميت ايكس يعني هواوي ميت ايكس 2 (Huawei Mate X2) باشد.

پتنت جديد هواوي يك فرم فاكتور شبيه به نسل اول هواوي ميت ايكس را نشان مي‌دهد، اما تفاوت‌هايي نيز به چشم مي‌خورد. نخست، گوشي تاشو جديد هواوي به سمت داخل تا مي‌شود، در حالي كه ميت ايكس به سمت بيرون تا مي‌شود. در كنار اين، هواوي ميت ايكس داراي چهار دوربين است، اما نسخه جديد ميت ايكس در مجموع شش دوربين خواهد داشت. بر اساس اين پتنت، دو دوربين در نوار كناري و چهار دوربين در بخش پشتي گوشي هوشمند تاشو جديد هواوي قرار خواهد گرفت.

نوار كناري همچنين صفحه نمايش ثانويه و قلم لمسي دستگاه را در خود جاي داده است كه از نظر ظاهري متفاوت از نمونه‌اي است كه در سپتامبر سال گذشته ديده بوديم.

منبع : gsmarena

رندر شيائومي Mi 10 پرو به دوربين اصلي چهارگانه اشاره دارد

ظاهرا شيائومي گوشي هاي هوشمند متعددي را در سال 2020 معرفي مي كند. به تازگي رندر شيائومي Mi 10 پرو در اختيار رسانه ها قرار گرفته است.


كمپاني شيائومي گوشي هاي هوشمند متعددي را براي سال 2020 برنامه ريزي كرده است. يكي از اين محصولات، شيائومي Mi 10 پرو بوده كه به تازگي رندر و مشخصات آن در فضاي مجازي دست به دست مي شود.

طبق افشاگري هاي جديد، گوشي Mi 10 پرو به نمايشگر اولد خميده 6.5 اينچي با رفرش ريت 90 هرتز مجهز مي شود و از حفره درون نمايشگر براي دوربين سلفي خود استفاده مي كند. سنسور اثر انگشت نيز زير نمايشگر جاسازي شده است.

محصول جديد شيائومي از جديدترين نسل پردازنده هاي كوالكام، اسنپدراگون 865 بهره مي برد. اين گوشي از رم 12 گيگابايتي برخوردار بوده و سه گزينه متفاوت براي حافظه ذخيره سازي آن وجود دارد: 128، 256 و 512 گيگابايتي. گوشي مي 10 پرو از فناوري 5G براي برقراري ارتباطات استفاده مي كند.

از لحاظ دوربين بايد گفت كه گوشي Mi 10 پرو به دوربين چهارگانه در پنل پشتي خود مجهز بوده كه شامل سنسورهاي 108 مگاپيكسلي (دوربين اصلي)، 48 مگاپيكسلي اولترا وايد، 12 مگاپيكسلي تله فوتو و 8 مگاپيكسلي تشخيص عمق مي شود. طبق رندرهاي منتشر شده، اين چهار سنسور به صورت عمودي چيده شده اند و يك فلاش LED در كنار آن ها به چشم مي خورد. متاسفانه اطلاعات خاصي درباره وضوح دوربين سلفي در دسترس نيست.

طبق گزارش هاي دريافت شده، اين شركت چيني از يك باتري 4500 ميلي آمپر ساعتي در گوشي جديد خود استفاده كرده كه از شارژ سريع سيمي 66 واتي و بي سيم 40 واتي پشتيباني مي كند. قيمت ابتدايي براي فروش نسخه 128 گيگابايتي در حدود 550 دلار برآورد شده است. نسخه هاي 256 گيگابايتي و 512 گيگابايتي نيز احتمالا با قيمت ابتدايي 590 دلار و 650 دلار در معرض فروش گذاشته خواهند شد. به نظر مي رسد كه گوشي پرچمدار Mi 10 در كنار گوشي هاي نسخه پرو و احتمالا نسخه SE در نمايشگاه MWC سال جاري در بارسلونا معرفي مي شوند.

منبع : https://mspoweruser.com/mi-10-pro-specs/

وردپرس چیست

وردپرس چیست | برنامه وردپرس چیست | wordpress چیست


وردپرس یک ابزار ایجاد وب سایت با منبع باز است که در PHP نوشته شده است.در واقع می توان گفت وردپرس امروزه از ابزارهای قوی و ساده برای بلاگ نویسی و سیستم تولید محتوا وبسایت است.

وردپرس چیست
وردپرس یک ابزار برای ایجاد یک وب سایت با منبع باز است که در PHP نوشته شده است.چه کسی از وردپرس استفاده می کند؟
اگر از وردپرس برای انتشار در وب استفاده می کنید، یک شرکت فوق العاده هستید.بسیاری از وبلاگ های معروف، رسانه های خبری، سایت های موسیقی، شرکت های Fortune 500 و مشهور ها از WordPress استفاده می کنند.

به عنوان مثال، وبلاگ های معروف مانند Mashable و TechCrunch هر دو در WordPress هستند.رسانه های خبری مانند وبلاگ های نیویورک تایمز و وبلاگ های شخصی CNN نیز از WordPress استفاده می کنند.

وردپرس چیست و چه کاری می تواند انجام دهد؟وردپرس یک پلت فرم عالی برای وب سایت های مختلف است. از وبلاگ نویسی تا تجارت الکترونیک ، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است.
چند مثال خیلی کم از وب سایت هایی که شما می توانید با وردپرس بسازید:
وبلاگ
تجارت الکترونیک
کسب و کار
اخبار
عکاسی
موسیقی
عضویت

چگونه می توان شروع به استفاده از وردپرس کرد؟اکنون شما احتمالا می پرسید “چطور می توانم آن را دریافت کنم؟”
وردپرس رایگان است!بله،100٪ رایگان است
وردپرس را می توان برای تاسیسات خود از WordPress.org دانلود کرد یا می توان آن را نیز به عنوان یک سرویس میزبانی از طریق WordPress.com استفاده کرد.....

ادامه مطلب در لینک زیر .....

https://webdaran.com/what-is-wordpress/

گلکسی اس 11 سامسونگ در تاریخ 22 بهمن معرفی می شود؟

شایعه ای جدید به رونمایی از گوشی گلکسی اس 11 سامسونگ در تاریخ 22 بهمن اشاره می کرد. در این تاریخ با گوشی گلکسی فولد 2 نیز ملاقات می کنیم.


به نظر می رسد سامسونگ قصد دارد زودتر از پیش بینی ها از پرچمدار آینده خود رونمایی کند. در حالی که گزارش های گذشته به معرفی گوشی های سری گلکسی S11 در تاریخ 18 فوریه 2020 اشاره کرده بودند، گزارشی جدید خبر از معرفی این محصولات در تاریخ 11 فوریه می دهد (گلکسی S11 سامسونگ با نام گلکسی S20 معرفی می شود؟).

بر اساس گزارش های منتشر شده، این شرکت کره ای برای رونمایی از گوشی های سری گلکسی اس 11 قصد دارد مراسمی را در سانفرانسیسکو برگزار کند. سال گذشته نیز سامسونگ گوشی های سری گلکسی S10 را در سانفرانسیسکو معرفی کرد. در حالی که بیشتر شرکت ها در کنگره جهانی موبایل 2020 از محصولات جدید خود رونمایی می کند، سامسونگ قصد دارد پیش از شروع این نمایشگاه، پرچمداران خود را در معرض دید عموم قرار دهد.

سامسونگ در این مراسم از نسل جدید گوشی های انعطاف پذیر خود نیز رونمایی می کند. در همین راستا در تاریخ 22 بهمن با گوشی گلکسی فولد 2 ملاقات خواهیم کرد (گلکسی فولد 2 سامسونگ به نمایشگر شیشه ای مجهز می شود؟). امسال سامسونگ از گوشی های سری گلکسی اس 10 همراه با گلکسی Fold رونمایی کرد.

در حال حاضر سامسونگ تاریخ معرفی پرچمداران آینده خود را اعلام نکرده است. این احتمال وجود دارد که چند روز آینده این شرکت کره ای به صورت رسمی تاریخ رونمایی از این گوشی های هوشمند را اعلام کند. بر اساس شایعات، سامسونگ از گوشی های گلکسی S11e، گلکسی S11 و گلکسی S11 پلاس رونمایی می کند (هر آنچه درباره سامسونگ گلکسی S11 می دانیم). این محصولات در مقایسه با نسل گذشته خود ابعاد بزرگتری خواهند داشت.

منبع : https://www.gizmochina.com/2019/12/26/samsung-galaxy-s11-and-galaxy-fold-rumored-to-launch-on-11th-february-2020/

طراحی جدید دوربین سه‌گانه و چرخشی هواوی ثبت اختراع شد

هواوی طراحی جدیدی از دوربین چرخشی سه‌گانه برای گوشی‌های هوشمندش ثبت کرده است و احتمالا از این طرح در آینده استفاده خواهد کرد.

تولید‌کنندگان گوشی‌های هوشمند تاکنون گزینه‌های زیادی برای طراحی شکاف یا ناچ دوربین سلفی ارائه داده‌اند؛ اما یکی از مدل‌هایی که به‌تازگی نظر بسیاری را به‌خود جلب کرده، طراحی دوربین سلفی پاپ‌آپ است که تغییر بزرگی در طراحی گوشی‌های هوشمند به‌دنبال داشته است. تاکنون فقط چند شرکت مانند سامسونگ و ایسوس از این طراحی استفاده کرده‌اند و حالا هواوی به فکر ساخت گوشی هوشمندی با طراحی مشابه است.

هواوی ۱۷ دسامبر ۲۰۱۹ اختراعی با طراحی دوربین چرخشی برای گوشی‌های هوشمندش ثبت کرده است که در پنل چرخشی آن، شاهد سه دوربین خواهیم بود.

طراحی این دوربین برای گوشی‌های هوشمند هواوی شبیه به مدل Asus Zenphone 6 است و فقط هواوی به‌جای دو دوربین، از سه دوربین بهره خواهد برد. این طراحی ثبت‌شده از دوربین گوشی‌های هوشمند هواوی می‌تواند ۱۸۰ درجه بچرخد، درنتیجه به کاربران این امکان را می‌دهد تا از دوربین اصلی برای عکاسی سلفی نیز استفاده کنند و بهترین کیفیت را در عکاسی سلفی دراختیار داشته باشند. این دوربین‌ها بسیار باکیفیت خواهد بود و می‌تواند عکس‌های سلفی فوق‌عریض به‌ارمغان آورد.

به‌طور کلی باید گفت این طراحی هواوی بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است؛ اما مشخص نیست چه زمانی به مرحله‌ی اجرا برسد. باوجوداین، هواوی هر وقت محصولی با این طراحی به بازار عرضه کند، مطمئنا همه‌ی علاقه‌مندان به فناوری را هیجان‌زده خواهد کرد.

منبع : https://mspoweruser.com/huawei-files-a-patent-for-a-smartphone-with-triple-flip-camera/

موبایل مارکتینگ یا بازاریابی موبایلی چیست؟

موبایل مارکتینگ یا بازاریابی موبایلی ( Mobile Marketing ) استراتژی بازاریابی دیجیتالی چند کاناله‌ای است که هدف آن دستیابی به مخاطبان هدف در تلفن‌های هوشمند ، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های همراه آن‌ها ازطریق وب‌سایت‌ها ، ایمیل ، SMS و MMS ، رسانه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌ها است.
تلفن همراه شیوه‌ی تعامل مردم با برندها را دگرگون کرده است.امروزه تمام کارهایی را که می‌توان با رایانه‌ رومیزی انجام داد، در دستگاه‌های همراه هم در دسترس هستند.
انجام تمام کارهایی مانند مشاهدهٔ ایمیل‌ها ، بازدید از وب‌سایت و خواندن مطالب، در صفحه‌ نمایش کوچک دستگاه‌های همراه نیز امکان‌پذیر است.
جالب است بدانید که ۸۰٪ کاربران اینترنت ، گوشی هوشمند دارند.
چرا موبایل مارکتینگ اهمیت دارد؟
پلتفرم‌های موبایل مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها تا۶۰٪ از زمانی را که کاربران در ایالات متحده در رسانه‌های دیجیتالی می‌گذرانند ، میزبانی می‌کنند.

گوگل اعلام کرده است که از پایان سال ۲۰۱۵ میزان جستجو با گوشی‌های تلفن همراه از تعداد جستجوهایی که توسط رایانه‌های رومیزی انجام می‌شود ، فراتر رفته است.

برای تبلیغات موبایلی مؤثر ، به درک مخاطبان خود ، طراحی محتوا با درنظر داشتن پلتفرم‌های موبایل مارکتینگ چیست و چرا اهمیت دارد و استفاده‌ راهبردی از بازاریابی SMS/MMS و اپلیکیشن‌های موبایل نیاز دارید.

استفاده از SMS و MMS در بازاریابی موبایلی یا ( Mobile Marketing )
SMS و MMS از کانال‌های بسیار قدرتمند در بازاریابی موبایلی هستند که پیام‌های تبلیغاتی را مستقیما در اختیار کاربران موبایل قرار می‌‌دهند.
نکات استفاده از SMS

همچنین بررسی‌ها نشان داده پیغام متنیِ ارسال‌شده از طریق SMS یا پیام کوتاه ، ۸ برابر بیشتر در جذب توجه مخاطب اثر دارد.در آمریکا ۵۰ درصد مشتریان ، خریدهای خود را براساس SMSهای دریافتی‌شان انجام می‌دهند.
ارسال SMS نوعی بازاریابی مستقیم است که در آن ارتباط بی‌واسطه از طریق موبایل با مخاطب برقرار می‌شود ؛ از این رو باید ملاحظاتی را در اجرای آن در نظر گرفت :

بهتر است پیام‌های متنی کمتر از ۱۶۰ کاراکتر تنظیم شوند.
جملات واضح و شفاف باشند و در آن‌ها از اختصارِ بیجا استفاده نشود.
متن پیام محترمانه باشد و فرستنده‌ی پیام برای مخاطب ، مشخص باشد.
در اینجا نیز CTA یا همان فراخوان مخاطب باید با مهارت خاصی در متن پیام تنظیم شود.

نکات استفاده از MMS
MMS یا پیام‌های چند رسانه ای راه دیگری برای برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان موبایل است.محتوای پیام‌های MMS ممکن است متن ، عکس ، ویدئو ، صوت ، GIF و… باشد.تنوع و گستره‌ وسیع امکانات در MMS ، باعث می‌شود بتوان پیام‌هایی اختصاصی برای برند ایجاد کرد.این پیام‌های اختصاصی سبب می‌شود پیام چند رسانه ای ، نسبت به سایر کمپین‌های بازاریابی ، در جایگاه برتری قرار بگیرد.پیام‌های ارسالی در این روش ، ذهن مخاطب را بیشتر درگیر می‌کند و کارایی آن ۲۰درصد بیشتر از SMS است.محتوای پیام‌ها در این روش ، هشت برابر بیشتر در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود.

نکات تکمیلی.....برای مطالعه مطلب کامل روی لینک زیر کلیک کنید...
موبایل مارکتینگ یا بازاریابی موبایلی چیست؟

چه تولیدکنندگانی آپدیت اندروید 10 را امسال منتشر می‌کنند؟

گوگل فهرستی از تولیدکنندگانی تهیه کرده که به‌روزرسانی اندروید 10 را حداکثر تا انتهای سال جاری میلادی منتشر می‌کنند.

یکی‌از بزرگ‌ترین مشکلاتی که گریبان‌ سیستم‌عامل اندروید را گرفته، پراکندگی دستگاه‌های اندرویدی است. گستردگی دستگاه‌های اندرویدی اگرچه حق انتخاب بیشتری را به مشتریان می‌دهد؛ اما از سوی دیگر، کار گوگل و تولیدکنندگان را برای آماده‌سازی سریع به‌روزرسانی‌ها و انتشار آن‌ها سخت‌تر می‌کند.

خوشبختانه گوگل با شناخت این مشکل، دست‌روی‌دست نگذاشت و همزمان با انتشار به‌روزرسانی اندروید ۸ از برنامه‌ی جدید خود برای تسریع روند انتشار به‌روزرسانی‌ها تحت‌نام پروژه‌ی تربل رونمایی کرد؛ پروژه‌ای که به‌سبب ساختار ماژولار خود، به تولیدکنندگان امکان دستکاری راحت‌تر اندروید و انتشار سریع‌تر به‌روزرسانی‌های اندروید را می‌داد.

هم‌اکنون دو سال از آغاز به کار پروژه‌ی تربل گذشته است و می‌توان تأثیرات آن را بهتر متوجه شد.

گوگل در مطلبی وبلاگی، نرخ به‌روزرسانی نسخه‌های گذشته اندروید را مشخص کرده که از پیشتازی اندروید ۹ در مقایسه با به‌روزرسانی پیشین خبر می‌دهد. طبق جزئیاتی که اهالی مانتین‌ویو منتشر کرده‌اند، پروژه‌ی تربل در اولین سال توانسته نرخ به‌روزرسانی به اندروید ۹ را سریع‌تر از نسخه‌های قبلی کند؛ اتفاقی که درنهایت منجر به این شده تا اندروید ۹ هم‌اکنون ۲۲/۶ درصد از سهم اندروید را در دست داشته باشد. گوگل ادعا می‌کند که به‌لطف پروژه‌ی تربل، میانگینِ زمانِ به‌روزرسانی از اندروید ۸ به اندروید ۹ نزدیک‌به ۳ ماه کاهش پیدا کرده است؛ مقداری که انتظار می‌رود امسال با اندروید ۱۰ باز هم کاهش پیدا کند.


HMD یکی‌از نخستین تولیدکنندگانی بود که اندروید ۱۰ را با انتشار یک به‌روزرسانی دراختیار دارندگان نوکیا 8.1 قرار داد. اسنشال، شیائومی و وان‌پلاس نیز ازجمله‌ دیگر تولیدکنندگانی محسوب می‌شوند که عملکرد سریعی در ارائه‌ی به‌روزرسانی اندروید ۱۰ داشته‌اند.

طبق انتظار گوگل، تا انتهای سال جاری میلادی، تولیدکنندگان بیشتری به این فهرست اضافه خواهند شد.

بسیاری از تولیدکنندگان نظیر ایسوس، ال‌جی، اوپو، ریلمی، سامسونگ، شارپ، ترنشن و ویوو متعهد شده‌اند که تا آخر سال جاری، دستگاه‌های خود را به‌ اندروید ۱۰ به‌روزرسانی کنند.
اگر این ادعای گوگل تا پایان سال جاری محقق شود، قطعا مؤفقیت بزرگی برای اندروید محسوب خواهد شد. انتظار می‌رود که روند انتشار به‌روزرسانی‌ها در سال‌های آتی با نسخه‌های بعدی اندروید بیش‌از‌پیش سریع‌ شود.

دیدگاه خود را در‌این‌رابطه با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

منبع : gsmarena

الکسا و دستیار صوتی گوگل ممکن است ابزار استراق سمع باشند

یک سال پس از انتشار اولین گزارش‌ها درباره‌ی حفره‌های امنیتی گوگل و سرویس مشابه ساخت گوگل، آمازون و گوگل هنوز موفق به برطرف کردن این حفره‌ها نشده‌اند.

هکرها می‌توانند الکسا و دستیار صوتی هوشمند گوگل را به ابزارهایی برای استراق سمع از کاربران تبدیل کنند یا از طریق نفوذ به آن‌ها، بدون اینکه کاربر متوجه شود، اطلاعات مهم و شخصی او را از خودش دریافت کنند.

این موضوع، مسئله‌ای تازه نیست. آوریل ۲۰۱۸ بررسی‌های موسسه‌ی تحقیقات امنیت شبکه‌ی چک‌مارکس حفره‌های امنیتی مشابهی را روی الکسا شناسایی کرد. این موسسه ماه مه همان سال حفره‌ای مشابه روی دستیار صوتی گوگل و چند ماه بعد موردی تکراری روی الکسا شناسایی کرد. هرچند آمازون و گوگل ظاهرا این حفره‌ها را برطرف کردند اما هربار، روش‌هایی جدیدی برای عبور از لایه‌های امنیتی آن‌ها کشف شد.

آخرین مورد از این روش‌های جدید، توسط لوییس فریش و فابین برونلین، دو محقق موسسه‌ی تحقیقات امنیت شبکه‌ی SRlabs کشف شده است. نتایج تحقیقات این دو محقق که در اختیار خبرگزاری ZDent قرار گرفته، نشان می‌دهد بک‌اندهایی که گوگل و آمازون برای شخصی‌سازی دستیار صوتی گوگل و الکسا در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد، مسیر اصلی برای انجام فیشینگ یا استراق سمع است.

این بک‌اندها دسترسی توسعه‌دهندگان به توابع موردنیازشان برای شخصی‌سازی نحوه‌ی پاسخ دستیار صوتی به فرامین را فراهم می‌کنند. محققان موسسه‌ی SRIabs کشف کرده‌اند که با درج کارکتر «�. » (U+D801, dot, space) در بخش‌های مختلفی از بک‌اند یک اپلیکیشن عادی الکسا یا دستیار صوتی گوگل می‌توان در زمان فعال بودن این دستیار صوتی، آن را وادار کرد مدت زمان زیادی، واکنشی نشان ندهد.

روش کار هکرها به این صورت است که ابتدا کاری می‌کنند کاربر فکر کند یکی از اپلیکیشن‌ها مشکلی دارد، بعد از آن «�. » را وارد بک‌اند کنند و باعث شوند دستیار صوتی درحالی که کار می‌کند، پاسخی به فرمان‌ها ندهد و بعد از چند دقیقه یک پیغام فیشینگ برای کاربر ارسال کنند. در این شرایط کاربر تصور نمی‌کند که پیغام فیشینگ ارتباطی با اپلیکیشن قبلی داشته باشد.

تیم تحقیقاتی موسسه‌ی STLabs اعلام کرده، حدود یک سال پیش این حفره‌های امنیتی را به شرکت‌های سازنده‌ی این دستیارها گزارش داده اما آن‌ها هنوز موفق نشده‌اند مشکل را برطرف کنند.

آمازون به درخواست ZDnet برای اظهار نظر در این‌باره پاسخی نداده است.

یک سخنگوی گوگل درباره‌ی این مسئله اعلام کرد:

تمام فعالیت‌هایی که در گوگل انجام می‌شوند، باید از سیاست‌های توسعه‌دهندگان ما پیروی کنند و ما تضمین می‌کنیم مقابل هر فعالیتی که این سیاست‌ها را نقض کنند خواهیم ایستاد. ما گزارش‌های دریافتی در این‌باره را بررسی و موارد ناقض قوانین را حذف کردیم. گوگل مکانیزم‌هایی برای جلوگیری از تکرار این اتفاق‌ها در آینده ایجاد کرده است.

گوگل همچنین اعلام کرده، دستیار صوتی گوگل هرگز از کاربران خود رمز عبوری درخواست نخواهد کرد و بخش امنیتی این شرکت در حال بررسی اپلیکیشن‌های تولیدشده توسط شرکت‌های دیگر است.

منبع : zdnetand

الکسا و دستیار صوتی گوگل ممکن است ابزار استراق سمع باشند

یک سال پس از انتشار اولین گزارش‌ها درباره‌ی حفره‌های امنیتی گوگل و سرویس مشابه ساخت گوگل، آمازون و گوگل هنوز موفق به برطرف کردن این حفره‌ها نشده‌اند.

هکرها می‌توانند الکسا و دستیار صوتی هوشمند گوگل را به ابزارهایی برای استراق سمع از کاربران تبدیل کنند یا از طریق نفوذ به آن‌ها، بدون اینکه کاربر متوجه شود، اطلاعات مهم و شخصی او را از خودش دریافت کنند.

این موضوع، مسئله‌ای تازه نیست. آوریل ۲۰۱۸ بررسی‌های موسسه‌ی تحقیقات امنیت شبکه‌ی چک‌مارکس حفره‌های امنیتی مشابهی را روی الکسا شناسایی کرد. این موسسه ماه مه همان سال حفره‌ای مشابه روی دستیار صوتی گوگل و چند ماه بعد موردی تکراری روی الکسا شناسایی کرد. هرچند آمازون و گوگل ظاهرا این حفره‌ها را برطرف کردند اما هربار، روش‌هایی جدیدی برای عبور از لایه‌های امنیتی آن‌ها کشف شد.

آخرین مورد از این روش‌های جدید، توسط لوییس فریش و فابین برونلین، دو محقق موسسه‌ی تحقیقات امنیت شبکه‌ی SRlabs کشف شده است. نتایج تحقیقات این دو محقق که در اختیار خبرگزاری ZDent قرار گرفته، نشان می‌دهد بک‌اندهایی که گوگل و آمازون برای شخصی‌سازی دستیار صوتی گوگل و الکسا در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد، مسیر اصلی برای انجام فیشینگ یا استراق سمع است.

این بک‌اندها دسترسی توسعه‌دهندگان به توابع موردنیازشان برای شخصی‌سازی نحوه‌ی پاسخ دستیار صوتی به فرامین را فراهم می‌کنند. محققان موسسه‌ی SRIabs کشف کرده‌اند که با درج کارکتر «�. » (U+D801, dot, space) در بخش‌های مختلفی از بک‌اند یک اپلیکیشن عادی الکسا یا دستیار صوتی گوگل می‌توان در زمان فعال بودن این دستیار صوتی، آن را وادار کرد مدت زمان زیادی، واکنشی نشان ندهد.

روش کار هکرها به این صورت است که ابتدا کاری می‌کنند کاربر فکر کند یکی از اپلیکیشن‌ها مشکلی دارد، بعد از آن «�. » را وارد بک‌اند کنند و باعث شوند دستیار صوتی درحالی که کار می‌کند، پاسخی به فرمان‌ها ندهد و بعد از چند دقیقه یک پیغام فیشینگ برای کاربر ارسال کنند. در این شرایط کاربر تصور نمی‌کند که پیغام فیشینگ ارتباطی با اپلیکیشن قبلی داشته باشد.

تیم تحقیقاتی موسسه‌ی STLabs اعلام کرده، حدود یک سال پیش این حفره‌های امنیتی را به شرکت‌های سازنده‌ی این دستیارها گزارش داده اما آن‌ها هنوز موفق نشده‌اند مشکل را برطرف کنند.

آمازون به درخواست ZDnet برای اظهار نظر در این‌باره پاسخی نداده است.

یک سخنگوی گوگل درباره‌ی این مسئله اعلام کرد:

تمام فعالیت‌هایی که در گوگل انجام می‌شوند، باید از سیاست‌های توسعه‌دهندگان ما پیروی کنند و ما تضمین می‌کنیم مقابل هر فعالیتی که این سیاست‌ها را نقض کنند خواهیم ایستاد. ما گزارش‌های دریافتی در این‌باره را بررسی و موارد ناقض قوانین را حذف کردیم. گوگل مکانیزم‌هایی برای جلوگیری از تکرار این اتفاق‌ها در آینده ایجاد کرده است.

گوگل همچنین اعلام کرده، دستیار صوتی گوگل هرگز از کاربران خود رمز عبوری درخواست نخواهد کرد و بخش امنیتی این شرکت در حال بررسی اپلیکیشن‌های تولیدشده توسط شرکت‌های دیگر است.

منبع : zdnetand

1234567
last